Petr Bechyně – Jak neuspět se svým webem

Petr Bechyně byl přednášejícím již na minulé konferenci, jeho přednáška byla perfektní a proto jsme jej oslovili, zda nechce přednášet i na 4. WordPress konferenci. Jako několika přednášejících před ním, položil jsem mu pár otázek, na které rád odpověděl.

1. Jsi již pravidelným účastníkem konferencí o WordPressu, můžeš nám přiblížit, čím se zabýváš, když právě někde nepřednášíš?

Když zrovna nepřednáším na konferencích o WordPressu, tak pomáhám firmám a institucím navrhovat koncepty jejich nových webů a s tím spojené analýzy a výzkumy. Jinak řečeno připravuji za moje zákazníky zadání pro tvorbu jejich nového webu. Vybírám vhodného dodavatele a následně dohlížím na jeho práci, jako “technický dohled”.  Což je první část mé práce a druhá část je vzdělávání. Na jedné straně školím majitele a provozovatele webů, aby pronikli do základů našeho oboru a věděli, co mají po tvůrcích svých internetových stránek požadovat a také pořádám v Plzni školení pro tvůrce webů, kam zvu špičkové české odborníky. Na podzim jsem rozjel Webstory academy, což jsou dva půldenní kurzy pro majitele a provozovatele webů.  S tímto konceptem postupně objíždím celé Česko.    

2. Co ty a WordPress, používáš jej aktivně?

Vzhledem k tomu, že už v dnešní době weby sám aktivně nevytvářím, příliš ho nepoužívám. I když musím říct, že můj vztah k WordPressu se postupně zlepšuje. V předchozí firmě jsme si vyvýjeli svůj systém, což mělo své výhody, ale samozřejmě i hodně nevýhod. Aktuálně mám na WordPressu spuštěno několik testovacích projektů, kde si testuji různé věci, ale většina z nich nejsou veřejné. Na druhou stranu WordPress doporučuji klientům, kteří nemají velký rozpočet a potřebují rychle a  levně publikovat na internetu. Protože peníze za licenci publikačního systému mohou investovat do kvalitního obsahu, pro který si návštěvníci na web primárně jdou.

3. Sleduješ nárůst uživatelů WordPressu i mezi svými zákazníky?

Ano, i mezi svými zákazníky mám firmy a instituce, které používají WordPress, nebo obecně opensource. Často se jedná o opravu velké instalace s návštěvností v řádech statisíců měsíčně.  

4. Jaká je podle tebe největší výhoda WordPressu?

Především jeho jednoduché zprovoznění a ovládání, které v základní úrovni zvládne i začínající uživatel. Dále velké množství šablon a pluginů, i když spousta z nich v pochybné kvalitě. Pokud nemá člověk nějaké specifické požadavky, je schopný si “naklikat” web, za který by v agentuře nechal desítky tisíc.   

5. Co je naopak největší nevýhoda?

Jeho největší výhody z něj za určitých okolností dělají i jeho největší nevýhody. Protože si může kdokoliv zprovoznit rychle web a začít publikovat, vzniká na internetu spousta nekvalitních a nepotřebných informací. Také většina začínajících provozovatelů webů není schopná svou instalaci WordPressu dostatečně zabezpečit a stávají se tak snadnou obětí.   

6. Představ nám tvou přednášku, na co se máme těšit?

Tentokrát ukáži, co je potřeba udělat, aby člověk se svým webem na internetu opravdu neuspěl. Mám připraveno 38 metod, které budou spoustě lidí povědomé, protože už je sami používají. Bude to zrcadlo nastavené jak provozovatelům, tak tvůrcům webů. Pokud bude chtít někde se svým webem na internetu uspět, bude alespoň vědět, čemu se má obloukem vyhnout. Celá přednáška je koncipovaná odlehčenou a zábavnou formou. Bude to takové dobré nastartování celé konference a dojde i na soutěž.   

Líbil se Vám příspěvek a rádi byste podpořili WordPress - hlavně lidi okolo něho?
Sdílejte ho s přáteli.
Případně nám napište komentář.